I. ZÁKLADNÍ INFORMACE
Tyto zásady pro zpracování osobních údajů se týkají návštěvníků webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.karieraproholky.cz (dále jen „portál“) a zákazníků správce.
Správcem osobních údajů je
Mgr. Kateřina Morávková,
IČ: 11649968,
se sídlem Libeř 12, Dolní Břežany, 252 41,
zapsaná v Živnostenském rejstříku Praha
email: info@karieraproholky.cz,
kontaktní telefon +420 776 124 212,
webová adresa: www.karieraproholky.cz,
poskytovatel není plátcem DPH
(dále také jen „správce“).
Správce zpracovává osobní údaje návštěvníků portálu a zákazníků (dále také jen „návštěvník“ anebo „subjekt údajů“).
II. OSOBNÍ ÚDAJE
Správce zpracovává osobní údaje, které mu návštěvník či zákazník poskytne, a to:
- osobní údaje zadané v rámci vyplnění objednávkového formuláře (zejména jméno, příjmení, adresu, email, telefon aj.),
- osobní údaje zadané v rámci vyplnění přihlášení k newsletteru (zejména jméno, příjmení, email aj.)
- informace o obsahu objednávky a o obsahu osobních konzultací, pokud jsou poskytnuty (informace o zakoupeném kurzu, jeho obsahu aj.),
- informace o realizované platbě (informace o datu a výši úhrady ceny vč. informace o účtu, ze kterého byla cena uhrazena. Správce shromažďuje také údaje o platební kartě, prostřednictvím které zákazník hradí cenu zboží.),
- obsah veškeré elektronické komunikace mezi správcem a návštěvníkem či zákazníkem vč. elektronických adres (např. obsah e-mailové komunikace ve věci dotazů návštěvníka či zákazníka na zboží, odstoupení od již uzavřených smluv),
- v případě účasti subjektu údajů na akcích organizovaných správcem, které se odehrávají v podobě fyzického setkání, konference, eventu apod. (nikoli v online prostředí v podobě webináře či online semináře atd.), zachycuje správce podobu subjektu údajů ve formě fotografií a videozáznamů, přičemž k zachycení podoby dochází i bez jeho jednání (například fotografie zachycující průběh a atmosféru akce).
Správce zpracovává některé osobní údaje automaticky, a to:
– IP adresu,
– datum a čas přístupu na portál,
– informace o internetovém prohlížeči návštěvníka a jeho operačním systému a jazyka,
– informace o chování návštěvníka v portálu, např. o odkazu na webovou stránku, na kterou vstoupil návštěvník jako první, jaké webové stránky portálu navštívil, jak dlouho se na nich zdržel a jaké zboží zobrazil,
– informace o realizované platbě (informace o datu a výši úhrady ceny vč. informace o účtu, ze kterého byla cena uhrazena a údajích o platební kartě, prostřednictvím které zákazník hradí cenu zboží).
Správce standardně zpracovává osobní údaje návštěvníků a zákazníků sám. Třetím osobám poskytuje osobní údaje návštěvníků a zákazníků v případech:
– využívání služeb odborníků v oblasti účetnictví a daní,
– využívání služeb odborníků z oblasti marketingu,
– využívání služeb odborníků z oblasti právních a dalších konzultačních služeb,
– využívání služeb třetích stran, a to služeb společnosti Google Ireland Limited (služby Google jako zejména Google analytics), Meta Platforms (služby Facebook.com, Instagram.com, přičemž společnost je zapsána v rámci Data Privacy Framework), INTERNET CZ, a.s., (Forpsi), Automattic Inc., (rozesílání newsletteru, poskytovatel webových stránek, spravování newsletteru, statistiky návštěvnosti webu, kontaktní formulář pro klientskou komunikaci, zasílání zakoupených produktů, přičemž společnost je zapsána v rámci Data Privacy Framework), Brevo (spravování newsletteru, rozesílání produktů zdarma emailem).
III. COOKIES
Nad rámec shora uvedeného správce zpracovává cookies. Soubory cookies jsou krátké textové soubory, které portál odešle do prohlížeče návštěvníka. Umožňují portálu a správci zaznamenat informace o návštěvě za účelem usnadnění další návštěvy stejného návštěvníka. Cookies umožňují lepší a příjemnější využití a návštěvu portálu, neboť se jejich prostřednictvím ukládají uživatelské předvolby aj.
Správce může využívat následující soubory cookies:
– technické cookies využívané k správné funkcionalitě portálu (pomáhají zajistit správnou funkčnost stránky a správné fungování a zobrazování vložených videí a sociálního obsahu);
– dočasné cookies se ukládají pouze dočasně během relace prohlížení a jsou vymazány z vašeho zařízení po zavření prohlížeče a umožňují optimalizovat aktivity návštěvníka na portálu;
– trvalé cookies, které se ukládají na předem určenou dobu a nejsou vymazány po zavření prohlížeče. Tyto jsou využívány k optimalizaci aktivity návštěvníka v případě opakovaných přístupů na portálu. Umožňují identifikovat zařízení návštěvníka a přizpůsobit portál jeho potřebám;
– marketingové cookies, využívané k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti stránek.
Návštěvník může spravovat využití souborů cookies prostřednictvím svého prohlížeče. Zpravidla je možné soubory cookies mazat, blokovat anebo zcela zakázat jejich použití. V případě, že návštěvník zakáže či omezí soubory cookies, některé funkce portálu nemusí být dostupné.
Soubory cookies jsou využívané také k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti portálu. Získané informace správce sdílí s partnery, kteří působí v oblasti inzerce, analýz a sociálních médií.
Používáním portálu návštěvník souhlasí s propojením se službami Google a Facebook, kterým může správce předávat informace o chování návštěvníka na portálu, nikoli identifikační údaje.
IV. DŮVODY SHROMAŽĎOVÁNÍ A ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Správce osobní údaje zpracovává z těchto důvodů:
a) realizace účelu portálu – plnění smluvního vztahu
Správce zejména shromažďuje osobní údaje za účelem plnění smluvních závazků se zákazníky a návštěvníky portálu, kteří si objednají nabízené služby. Za tímto účelem musí správce disponovat údaji o druhé straně smlouvy, které mu umožňují plnit právní povinnosti, zejména dodat služby, o platebních údajích, datu úhrady, platebních kartách aj. Pro vyloučení všech pochybností, správce nikdy nezpracovává údaje o platebních kartách. K tomu dochází pouze prostřednictvím platební brány, která je na portálu využívána.
b) komunikace s návštěvníky portálu
Osobní údaje správce shromažďuje a zpracovává i tehdy, pokud se na správce obrátí návštěvník portálu s dotazem či s připomínkou, které má správce zodpovědět, popřípadě pokud správce z důležitých důvodů potřebuje komunikovat s návštěvníkem (např. v případě vyřizování reklamace aj.).
V případě, že existuje smluvní vztah mezi správcem a zákazníkem, může být zákazníkovi zasílána také příležitostná marketingová komunikace, a to na základě přímého marketingu. Vždy však pouze za předpokladu, že zákazník takovou komunikaci dopředu neodmítl a v každém jednotlivém e-mailu se z komunikace může odhlásit.
c) plnění zákonných povinností
Osobní údaje správce zpracovává také pro účely splnění zákonných povinností, zejména v oblasti vedení účetnictví a plnění daňových povinností. Pro tento účel mohou být zpracovávány osobní údaje zákazníků, neboť se jejich identifikace může nacházet na účetních a dalších dokladech.
d) optimalizace funkcionality portálu
Správce zpracovává a shromažďuje osobní informace také za účelem optimalizace funkcionality celého portálu. Jedná se o údaje o chování návštěvníků a zákazníků na portálu a obsahu jejich objednávek. Tyto údaje správce využívá k nabízení relevantního zboží konkrétnímu zákazníkovi a usnadnění a zpříjemnění uživatelského pohybu v portálu.
e) ochrana práv správce
Správce shromažďuje a zpracovává informace také za účelem ochrany vlastních práv a vymáhání nároků vyplývajících z právních vztahů, do kterých správce a návštěvníci vstupují prostřednictvím portálu.
f) marketingové účely
V případě, že je zachycována podoba subjektu údajů na akcích organizovaných správcem, správce užívá fotografie či videonahrávky k vlastním marketingovým účelům, přičemž podoba subjektu údajů může být přiměřeně využita například v rámci zveřejnění informace o realizované akci a jejím průběhu, pro účely marketingové propagace na jiné akce atd.
V. PRÁVNÍ DŮVODY PRO ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Správce shromažďuje a zpracovává osobní údaje na základě:
a) uzavření a plnění smlouvy
Správce provozuje portál za účelem uzavírání smluv na umožnění přístupu ke kurzu, poskytnutí online konzultací nebo jiných služeb. Aby byl schopen správce uzavřít smlouvu prostřednictvím portálu a následně plnit své povinnosti z uzavřených smluv, je nezbytné, aby disponoval osobními údaji návštěvníků či zákazníků.
Z uvedeného důvodu správce shromažďuje a zpracovává zejména:
– jméno a příjmení,
– adresu,
– emailovou adresu,
– informace o obsahu objednávky,
– informace o realizované platbě vč. informací o použitých platebních kartách.
b) oprávněných zájmů správce
Správce provozuje portál v rámci své podnikatelské činnosti, přičemž usiluje o to, aby byl portál pro návštěvníky uživatelsky přívětivý a nabízel zboží, které bude návštěvníka zajímavé.
Správce shromažďuje a zpracovává osobní údaje také pro účetní a daňové účely, statistické účely, zobrazování reklam, rozvoj a správu portálu, zamezení podvodům a zajištění bezpečnosti portálu a informací.
Na základě oprávněného zájmu správce zpracovává také osobní údaje za účelem příležitostného marketingu vůči zákazníkům, kteří takovou komunikaci dopředu neodmítli.
Z uvedeného důvodu správce shromažďuje a zpracovává zejména:
– informace o chování návštěvníka na portálu,
– soubory cookies,
– jméno a příjmení,
– adresu,
– emailovou adresu,
– informace o obsahu objednávky,
– podobu subjektu údajů ve formě fotografií a videozáznamů v případě jejich použití pro
informování o realizované akci na sociálních sítích, webu apod.
c) souhlasu subjektu údajů
– podobu subjektu údajů ve formě fotografií a videozáznamů v případě jejich použití pro marketingové účely.
- e-mailovu adresu, pokud se kdykoliv dobrovolně přihlásí k odběru newsletteru.
Osobní údaje jsou zpracovávány manuálně i automatizovaně.
VI. DOBA UCHOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Správce zpracovává osobní údaje po dobu nezbytně nutnou k zajištění práv a povinností z právního vztahu, tedy minimálně po dobu trvání povinností z uzavřené smlouvy. Správce uchovává osobní údaje návštěvníků či zákazníků po dobu 5 let od uzavření smlouvy, pokud je předmětem smlouvy jednorázové plnění. Pokud je předmětem smlouvy opakované plnění (například tzv. předplatné aj.), uchovává osobní údaje návštěvníků či zákazníků po dobu 5 let od ukončení poskytování plnění dle smlouvy.
Pokud se návštěvník či zákazník přihlásí k newsletteru, je mu zasílán po dobu, než se sám odhlásí. Tento souhlas lze kdykoli odvolat použitím odhlašovacího odkazu v každém zaslaném emailu, nebo může návštěvník napsat email Správci s žádostí o odebrání.
Správce je určité údaje povinen uchovávat po dobu delší než 5 let, přičemž tato povinnost vyplývá z obecně závazných předpisů. Takovým případem je například povinná archivační doba účetních dokladů.
VII. PRÁVA NÁVŠTĚVNÍKŮ PORTÁLU A ZÁKAZNÍKŮ
Návštěvník portálu a zákazník má jako subjekt osobní údajů následující práva:
a) právo subjektu údajů na přístup k osobním údajům
Správce na žádost návštěvníka či zákazníka vydá potvrzení, zda osobní údaje týkající se návštěvníka či zákazníka jsou či nejsou zpracovávány. V případě zpracování má návštěvník či zákazník právo také na informace vymezené čl. 15 Nařízení evropského parlamentu a rady (EU) 2016/ 679 (dále také jen „GDPR“). Správce předá informace návštěvníkovi či zákazníkovi bez zbytečného odkladu. Správce má
v takovém případě nárok na přiměřenou úhradu, která nebude převyšovat nezbytné náklady na poskytnutí informace.
b) právo na opravu
Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má subjekt údajů právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
c) právo na výmaz
Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu vymazal osobní údaje, které se daného subjektu údajů týkají, a správce má povinnost osobní údaje bez zbytečného odkladu vymazat. Výmaz je možný, pokud již osobní údaje nejsou potřebné pro naplnění účelu zpracování, neexistují oprávněné důvody pro zpracování, osobní údaje byly zpracovány protiprávně. O přesném rozsahu práva na výmaz informuje čl. 17 GDPR.
d) právo na omezení zpracování
Subjekt údajů má právo, aby správce omezil zpracování osobních údajů, a to v případech vymezených v čl. 18 GDPR.
e) právo na přenositelnost osobních údajů
Subjekt údajů má právo získat osobní údaje, které se ho týkají, jež poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, aniž by tomu správce, kterému byly osobní údaje poskytnuty, bránil.
f) právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů
Subjekt údajů má právo kdykoli vznést námitku vůči zpracování osobních údajů, které jsou zpracovány pro účely ochrany oprávněných zájmů správce. Správce osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
g) právo požadovat vysvětlení
Subjekt údajů má právo po správci požadovat vysvětlení zpracování osobních údajů, pokud se domnívá, že osobní údaje jsou zpracovávány v rozporu s právními předpisy.
h) právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů
Jestliže subjekt osobních údajů pochybuje o tom, že správce plní své povinnosti vyplývající z příslušných právních předpisů stran ochrany osobních údajů, má právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Subjekt údajů se ze stejného důvodu může obrátit přímo na správce, a to prostřednictvím emailu info@karieraproholky.cz.
Veškerá práva (kromě práva obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů) je možné realizovat prostřednictvím emailu info@karieraproholky.cz.